hg/164.jpg

Onderscheiding

 
SUPERBRANDS GERMANY
Na de jaren 2010, 2013 en 2015 ontvangt ALNO in 2016/2017 voor de vierde keer de Superbrands Award. Daarmee telt ALNO al sinds jaren met een uitstekend resultaat tot de beste en sterkste Duitse merken. De jury heeft onder meer dan 1350 genomineerde merken onder ander op de criteria merktransparantie, klantenbinding en duurzaamheid de top 100 bepaald.

   
   

 

Innovatie, hoge kwaliteit, design en functionaliteit kenmerken de ALNOCERA van ALNO. Met de invoering van keramisch materiaal voor keukenmeubels slaat ALNO een nieuwe koers in. Het keramisch materiaal heeft eigenschappen die de gebruikers van de keuken iedere dag weer weten te waarderen: krasbestendig, robuust en een lange levensduur, en dat op een plek in huis die vaak het meest intensief wordt gebruikt. De hoogwaardige afwerking en de moderne uitstraling in betonlook combineren vorm en functie tot een harmonisch geheel. ALNO krijgt hiervoor in de productgroep Meubels de hoogste onderscheiding van de Plus X award: Beste Product van het jaar 2016 / 2017. Daarnaast krijgt de ALNOCERA het keurmerk voor Innovatie, High Quality, Design en Functionaliteit. ALNO rukt daarmee op tot meest innovatieve merk binnen de productgroep en ontvangt hiervoor de onderscheiding Meest innovatieve merk van het jaar 2016.
   
   

 

De ALNOSTAR SIGN / ALNOSUND is bij de consumentenwedstrijd Keukeninnovatie van het jaar 2016 van het LifeCare initiatief onderscheiden met het predicaat Uitstekend product in de categorie Keukenmeubels en -inrichting. De prijs van het onafhankelijke LifeCare initiatief vormt een keurmerk voor bijzonder consumentvriendelijke producten. De ALNOSTAR SIGN / ALNOSUND keuken werd beoordeeld op de criteria functionaliteit, innovatie en design. De keuken overtuigt bovendien door de onbeperkte vormgevingsmogelijkheden en slimme achterwanden met tegelnissen van glas of melamine.
   
   

 

Op 16 juni 2016 werd ALNO bij de voor het eerst door het German Brand Institute in samenwerking met de Rat für Formgebung uitgeloofde German Brand Award in de categorie Industry Excellence in Branding onderscheiden als Winner 2016. ALNO behoort daarmee in de categorie Keukens tot de beste product- en bedrijfsmerken. “Het merk ALNO, aldus de jury van de Rat für Formgebung, staat voor innovatiekracht, buitengewoon, authentiek design en hoogste kwaliteit made in Germany”. De award is een onderscheiding voor succesvolle merkintroductie en duurzame merkcommunicatie.
   
   

 
   
   

Publieksprijs voor ALNO: de ALNOSTAR PLAN in oxidegrijs is bij de consumentenwedstrijd Keukeninnovatie van het jaar 2015 van het LifeCare initiatief onderscheiden met het predicaat Uitstekend product in de categorie Keukenmeubels en -inrichting. De prijs van het onafhankelijke LifeCare initiatief vormt een keurmerk voor bijzonder consumentvriendelijke producten. De ALNOSTAR PLAN keuken werd beoordeeld op de criteria materiaaleigenschappen, design en innovatie. De onderscheiding is een internationaal erkend en gewaardeerd keurmerk voor kwaliteit.

Met de moderne en tegelijk tijdloos elegante uitvoering ALNOSTAR PLAN in oxide grijs begint een nieuw tijdperk in keukendesign, dat nieuwe standaards op de markt zet. Dankzij haar kwaliteiten kreeg de ALNOSTAR PLAN in oxidegrijs bij de German Design Award 2016 de onderscheiding “Special Mention”.


     
     
     
 
   
   

Ook in internationaal opzicht onderscheidt het design van de ALNOCERA Concretto zich duidelijk van de massa. Van genomineerde tot winnaar: de ALNOCERA Concretto won in de wedstrijd met de toppers uit de designwereld de internationale toonaangevende prijs, de “German Design Award – Winner 2016”.

 
In maart 2015 werd ALNO onderscheiden met de Superbrand Germany Award 2014/2015. Daarmee telt ALNO na 2009/2010 en 2012/2013 opnieuw tot de toonaangevende Duitse merken in de categorieën Merkdominantie, Merkacceptatie, Klantenbinding, Vertrouwen en Duurzaamheid. Het internationale keurmerk dient als maatstaf voor de beoordeling van goede merken en is bedoeld als hulpmiddel ter oriëntatie voor consumenten. Superbrands is een onafhankelijke, wereldwijde organisatie met hoofdkantoor in Londen. Sinds 20 jaar onderscheidt Superbrands in inmiddels meer dan 85 landen de beste en sterkste merken van producten en bedrijven.
   
   

     
 
   
   

De ALNO productlijn ALNOSHAPE/ALNOSUND en het ALNO beursconcept EINS STEHT FEST: ALNO ontvingen bij de preisuitreiking begin 2015 de onderscheiding German Design Award 2015 - Special Mention. ALNO meet zich daarbij met de toppers uit de designscene. In de categorieën Home Interior en Excellent Communications Design gaan bekende producenten de strijd met elkaar aan. De internationale premiumprijs wordt jaarlijks uitgereikt door de “Rat für Formgebung”.


     
 
ALNO won de iF communication design Award begin 2014 in de drie categorieën: Corporate Design, Cross-media campaign en Living book. Met de campagne ´Eén ding staat vast: ALNO.` baarde het bedrijf positief opzien en onderscheidde zich hiermee van de concurrentie. Bovendien werd de uniforme ondernemingscommunicatie bekroond. Met de iF communication design award 2014 onderscheidde de uit internationale designexperts bestaande, prominente jury de geweldige designprestaties op het gebied van communicatie.
   
   

     
 
De consumenten kozen ALNO tot lievelingsmerk nummer één. In de jaren 2012-2014 ontving ALNO maar liefst drie onderscheidingen en bereikte hierdoor de gouden status die dit jaar werd overhandigd.
   
   

     
 
Een onderscheiding voor bijzonder gebruiksvriendelijke producten ontving ALNO voor het product van ALNOSTAR SMARTLINE / ALNOSTAR SATINA: de Keukeninnovatie van het jaar 2014. De consument verlangt productkenmerken als kwaliteit en functionaliteit in combinatie met een fraai design en voor de aanschafkeuze wordt dit nadrukkelijk onderzocht. De innovatieprijs geeft hierbij een toonaangevende richting aan.
   
   

     
 
ALNOSTAR CERA werd wederom onderscheiden met een internationale premiumprijs. Behalve de vijf al ontvangen onderscheidingen verschijnt nu ook nog de German Design Award 2014 "Special Mention" op het lijstje van onderscheidingen van ALNOSTAR CERA.
   
   

     
 
Met haar beursstand op de IMM 2013 in Keulen wint ALNO een andere prominente prijs: de ADAM Award. Deze award beloont merk- en beursoptredens die zich van de massa onderscheiden. Naast architectuur en design werd ook de succesvolle communicatie van de marketing- en bedrijfsdoelstellingen op basis van de algehele presentatie beoordeeld.
   
   

     
 
   
   

ALNOSTAR CERA werd door de Duitse raad voor de vormgeving/German Design Council vanwege de bijzondere designkwaliteit onderscheiden met de wereldwijd gerenommeerde ´Interior Innovation Award – Selection 2013´.

     
 
   
   

De Duitse raad voor de vormgeving/German Design Council beloont innovatieve ideeën en bijzonder design met de `Interior Innovation Award`. De innovatieve kracht van VINTUCINA ALNOSPLIT / ALNOVETRINA werd in de categorie `Winner 2013` met een prijs beloond.

     
 

Als marktleider in de categorie ´keuken` werd ALNO begin 2013 door een prominente jury van uiterst deskundige merkexperts verkozen tot het `merk van de eeuw`. ALNO geeft zijn klanten hierdoor een duidelijke oriëntatie op de Duitse keukenmarkt en benadrukt zijn evidente merkwaarde ten opzichte van de concurrentie.
 
 

     
 

ALNO ontvangt de Superbrand Award 2012/2013. Hierdoor wordt de keukenproducent opnieuw verkozen tot een van de beste merken van Duitsland. 15 jaar geleden werd Superbrands in Groot-Brittannië in het leven geroepen door toonaangevende marketing- en communicatie-experts. Zij hadden zichzelf ten doel gesteld om buitengewoon sterke merken op de voorgrond te plaatsen.
 
 

     
 
   
   

Ook internationaal gezien onderscheidt het design van ALNOSTAR CERA zich van de grote massa. Dat bewij st de nominatie voor de ‘German Design Award 2013’. In deze wedstrij d meet ALNO zich met de besten uit de designbranche.

     
 
   
   

Wederom een bevestiging van de innovatieve kracht van ALNO: de ALNOSTAR CERA werd tijdens de uitreiking van de internationale Designprijs van Baden-Württemberg onderscheiden met de zilveren Focus Open 2012


     
 
   
   

Experts en consumenten zijn het met elkaar eens: keuken ALNOSTAR CERA werd als keukeninnovatie van het jaar 2012 onderscheiden met de ‘Golden Award - Best of the Best’.

Net als vorig jaar ontvangt ALNO een onderscheiding van het initiatief LifeCare, dat zichzelf ten doel heeft gesteld om de kwaliteit, innovatie en het design van producten te stimuleren en zodoende de levenskwaliteit merkbaar te verhogen.
De keukeninnovatieprijs is een keurmerk voor bijzonder consumentgerichte producten.

Met dit nieuwe high-end-programma kon ALNO overtuigen op het gebied van
functionaliteit, innovatie, productvoordeel, design en duurzaamheid.


     
 
Extra onderscheiding voor de ALNO AG: de Best Marketing Company Award 2011
In de categorie „Grote ondernemingen vanaf 250 medewerkers“ lukt het de firma ALNO nu voor de eerste keer, in de top 10 een uitstekende 8ste plaats te behalen. De Best Marketing Company Award - geschonken door het bureau voor consultancy Batten + Company - is daarbij in tegenstelling tot bijna alle andere marketingprijzen niet gebaseerd op een beslissing van een jury, maar op de wetenschappelijke grondbeginselen van de Leerstoel voor Innovatief Marketingmanagement (LiM®) van de universiteit in Bremen.
 
 

     
 
   
   
Met de speciale prijs „Lievelingsmerk - door de consument verkozen“ in platina krijgt ALNO heel wat blijk van waardering. Met dit kwaliteitslabel onderstreept het initiatief LifeCare - Beter Wonen de constante en op de consument afgestemde productprestaties van ALNO.De prijs wordt toegekend aan bedrijven, die voor minstens 6 producten met de award „KeukenInnovatie van het jaar“ onderscheiden werden.

     
 
   
   

Eveneens als „KeukenInnovatie van het jaar 2011“ onderscheiden, werd de ALNOSTAR SATINA. Met haar volledig in glas vervaardigde fronten vertegenwoordigt deze een innovatie door gebruikmaking van hetzelfde materiaal en brengt ze de fascinatie in het middelpunt van ons leven thuis. Hier werd ons product bij de criteria functionaliteit, innovatie en design door consumenten tot het „Product van het jaar 2011“ verkozen.

     
 
   
   

Met de onderscheiding „KeukenInnovatie van het jaar 2011“ gaat er nog een extra award naar de ALNOMARECUCINA. Bij de criteria functionaliteit, innovatie en design werd deze door consumenten nu tot het „Product van het jaar 2011“ verkozen.

     
 
   
   

De ALNOMARECUCINA is onderscheiden met de Interior Innovation Award 2011.

Met haar elegante vorm is deze unieke keuken een hommage aan de maritieme leefwijze. Hoogwaardige materialen, ronde vormen en aantrekkelijke details roepen associaties op met de nautische wereld en zorgen voor een ambiance met een exclusieve uitstraling.Natuurlijk notenhout en wit glanzende lak, glanzend chroom en zacht licht spreken tot de verbeelding.
De Interior Innovation Award is wereldwijd een van de meest prestigieuze designprijzen in de interieurbranche en is geïnitieerd door de imm cologne, die tevens de organisator van de ontwerpwedstrijd is.”

     
 
 
   

     
 
   
   

     
 
   
   

     
 
   
   

     
 
 
   

     
 
 

     
 
 

     
 
 

     
 
Cross-Line, het bestekinzetelement dat is onderscheiden met de reddot design award 2007, biedt u bij het gebruik van laden en uittrekelementen persoonlijke speelruimte.
 

     
 
De ALNOART PRO werd door zowel experts, als verbruikers tot "Keukeninnovatie van het jaar 2007" verkozen.